Stil asfalt op A-8 boven Oud Koog

(28 september 2018)

Onder de titel “Stil asfalt, Voor- en nadelen in een gemeentelijke omgeving” hebben wij e.e.a. met elkaar vergeleken.

H lees verder »»

Stil asfalt Voor- en nadelen in een gemeentelijke omgeving

(27 augustus 2018)

Stiller asfalt’ is een verzamelterm voor deklagen op de weg die zorgen voor minder geluidsbelasting.
Dit type asfalt heeft een and lees verder »»

ASKRO project

(4 juni 2018)

Aansluiting Assendelft – Krommenie

De wal zal het schip wel keren

lees verder »»

Metro project

(4 juni 2018)

AMSTERDAM  EN ZAANSTAD VERBONDEN DOOR DE METRO.

De vereniging Hart voor Stad denkt al jaren over dit onderwerp lees verder »»

A-8 project

(4 juni 2018)

De A-8 kent nu al een zodanige toename van verkeer dat zonder maatregelen de toegestane geluids- en fijnstofnormen zullen worden overschreden.

Afwaarderen van de N203 (Provinciale weg).

(4 juni 2018)

Er wordt wel gezegd dat meer asfalt meer verkeer aantrekt. In de praktijk blijkt dat veelal ook zo te zijn.

lees verder »»

Gouw project

(2 juni 2018)

Met onderstaande oplossing menen wij gevolg te geven aan diverse (raads) verzoeken voor een betere ontsluiting van Westerwatering.

Project Prins Bernhardplein

(2 juni 2018)

De voornaamste verkeersstroom is vanaf A-8 richting Centrum vv.

lees verder »»

Schans project

(2 juni 2018)

Omgeving Guisweg

Het raadsbesluit dd. Van 25 januari 2018 is een positief gevolg van wat eerder is uitgewerkt.

lees verder »»

Kruising Guisweg en spoorlijn

(16 april 2018)

Er komt een ongelijkvloerse oplossing voor de kruising met het spoor bij de Guisweg.
Dit kan alleen wanneer dit gekoppeld wordt aan gebi lees verder »»

AEDIFICABIT FUTURA - Bouwen voor de toekomst

(28 april 2016)

"Het is noodzakelijk, dus is het mogelijk" zegt G.A. Borghese.

lees verder »»

KOEPEL OVER A-8 IN ZAANSTAD?

(6 september 2015)

In het Noord Hollands Dagblad van 29 juli 2015 werd een artikel over de overkoepeling van de snelweg A-8 ter hoogte van Koog aan de Zaan en Koge lees verder »»

SPOORSE DOORSNIJDINGEN IN ZAANSTAD

(4 april 2015)

Beste leden en verdere belangstellenden, Zoals wij u eerder hebben laten weten heeft op 14 maart j.l. openbaar overleg plaats gevonden met verte lees verder »»

Afsluiting Guisweg ? ook op zoek naar een goede oplossing voor fiets- en autoverkeer.

(4 april 2015)

Het fietsverkeer vanaf Westzaan en Westerkoog krijgt een nieuw fietspad ten Noorden van de A8 vanaf de Verlengde Guisweg. Dit fietspad sluit aan lees verder »»

Afsluiting Guisweg ? ook op zoek naar een goede oplossing voor fiets- en autoverkeer.

(26 januari 2015)

Uiteraard is ??n van de onderwerpen waar wij veel aandacht aan besteden het onderzoek andere oplossingen te vinden voor alle gelijkvloerse spoor lees verder »»

Overleg van onze werkgroep SPODO (spoorse doorsnijdingen) met Gemeente Zaanstad

(21 december 2014)

Beste leden van de vereniging Hart voor Stad en verdere belangstellenden, In de afgelopen weken heeft onze werkgroep SPODO (spo lees verder »»

B&W beantwoordt vragen van devGemeenteraad over gelijkvloerse spoorbaankruisingen

(21 december 2014)

2e Stil asfalt ? voor en nadelen. 3e Afsluiting Guisweg ? ook op zoek naar een goede oplossing voor fietsverkeer.

lees verder »»

Afsluiting Guisweg - op zoek naar oplossingen

(1 december 2014)

Voorgaande gedetailleerde onderzoeken voor het ondertunnelen van de Guisweg ter hoogte van de spoorwegovergang hebben aangetoond dat dit zowel t lees verder »»

Geachte leden van de ver. HvS

(29 november 2014)

Uiteraard is één van de onderwerpen waar wij veel aandacht aan besteden het onderzoek andere oplossingen te vinden voor alle gelij lees verder »»

Analyse kruising Provinciale weg en de Guisweg Zaandijk

(19 oktober 2014)

Wij hebben metingen gedaan bij genoemde kruising van het verkeer op woensdag 13 augustus 2014 van 16.00 uur tot 17.20 uur. Daarbij hebben wij st lees verder »»

Brief aan de raad van Zaanstad

(19 oktober 2014)

Velen van u hebben inmiddels de brief dd. 13 augustus 2014 van de Provincie NH en Delegatieoverleg BOR Regionet ontvangen. In deze brief wordt a lees verder »»

Presentatie

(20 maart 2014)

De werkgroep Spodo gaat u confronteren met de grootste infrastructurele opgave met betrekking tot het spoor voor Zaanstad in de komende 10 jaren lees verder »»

Tunnels onder Prins Berhardplein?

(12 december 2013)

De gemeente heeft een kostbare studie gemaakt om te komen tot een volledige ondertunneling van het Prins Bernhardplein. Een kritische kanttekeni lees verder »»

Projectgroep Spoorse Doorsnijding gevormd

(30 oktober 2013)

Op woensdag 30 oktober 2013 is besloten de projectgroep SPODO (Spoorse Doorsnijding) te vormen onder de paraplu van Hart voor Stad.

lees verder »»

Gesprek HvS met wethouder Straat over spoorse doorsnijding

(24 mei 2013)

Hart voor Stad heeft op 10 april 2013 een gesprek gehad met wethouder Dennis Straat en de heer De Niet met als hoofdthema de spoorse doorsnijdin lees verder »»

Aansluiting A9 - A8 en de gevolgen voor Zaanstad

(21 november 2012)

Onlangs werden wij geconfronteerd met het samenvallen van twee infrastructuur plannen die grote invloed hebben op de leefbaarheid voor de bewone lees verder »»

Extra afslag omgeving Provincialeweg en Guisweg

(18 november 2012)

Wethouder Dennis Straat voorziet dat er een mooi pakket voor Zaanstad aankomt in het kielzog van een verbindig tussen de A8 en A9. Er is dan een lees verder »»

Pies of keek

(18 maart 2012)

Na de blunder met een logootje van 3,5 ton waarbij alle medeklinkers uit Zaanstad vielen, thans 1,5 miljoen om de volledige naam van de gemeente lees verder »»

Geen tunnel, geen viaduct maar ondergronds spoor

(13 juni 2011)

De gemeenteraad raad werd tijdens het Zaanstadberaad van 9 juni 2011 gevraagd een zienswijze te geven op de door B&W voorgenomen vervolgstap lees verder »»

Visie Hart voor Stad over de Spoorse Doorsnijding

(6 oktober 2010)

Oktober 2010 schreef Hart voor Stad een brief aan wethouder Straat over de Spoorse Doorsnijding.

lees verder »»

Spoorse doorsnijdingen

(4 februari 2010)

Op 4 februari 2010 vond een presentatie in de gemeenteraad plaats waarbij onze gemeente werd opgeroepen op korte termijn oplossingen uit te werk lees verder »»

Het spoor wordt begraven

(16 april 1997)

In het archief van de vereniging HvS treffen wij een krantenartikel aan uit 1997. Hierin staan de plannen voor een ondergronds station in Zaanda lees verder »»