Onder de titel “Stil asfalt, Voor- en nadelen in een gemeentelijke omgeving” hebben wij e.e.a. met elkaar vergeleken.
Stiller asfalt’ is een verzamelterm voor deklagen op de weg die zorgen voor minder geluidsbelasting.
Dit type asfalt heeft een and lees verder »»
Aansluiting Assendelft – Krommenie
De wal zal het schip wel keren
lees verder »»AMSTERDAM EN ZAANSTAD VERBONDEN DOOR DE METRO.
De vereniging Hart voor Stad denkt al jaren over dit onderwerp lees verder »»
De A-8 kent nu al een zodanige toename van verkeer dat zonder maatregelen de toegestane geluids- en fijnstofnormen zullen worden overschreden.
Er wordt wel gezegd dat meer asfalt meer verkeer aantrekt. In de praktijk blijkt dat veelal ook zo te zijn.
lees verder »»Met onderstaande oplossing menen wij gevolg te geven aan diverse (raads) verzoeken voor een betere ontsluiting van Westerwatering.
De voornaamste verkeersstroom is vanaf A-8 richting Centrum vv.
lees verder »»Omgeving Guisweg
Het raadsbesluit dd. Van 25 januari 2018 is een positief gevolg van wat eerder is uitgewerkt.
lees verder »»
Er komt een ongelijkvloerse oplossing voor de kruising met het spoor bij de Guisweg.
Dit kan alleen wanneer dit gekoppeld wordt aan gebi lees verder »»
"Het is noodzakelijk, dus is het mogelijk" zegt G.A. Borghese.
lees verder »»In het Noord Hollands Dagblad van 29 juli 2015 werd een artikel over de overkoepeling van de snelweg A-8 ter hoogte van Koog aan de Zaan en Koge lees verder »»
Beste leden en verdere belangstellenden, Zoals wij u eerder hebben laten weten heeft op 14 maart j.l. openbaar overleg plaats gevonden met verte lees verder »»
Het fietsverkeer vanaf Westzaan en Westerkoog krijgt een nieuw fietspad ten Noorden van de A8 vanaf de Verlengde Guisweg. Dit fietspad sluit aan lees verder »»
Uiteraard is ??n van de onderwerpen waar wij veel aandacht aan besteden het onderzoek andere oplossingen te vinden voor alle gelijkvloerse spoor lees verder »»
Beste leden van de vereniging Hart voor Stad en verdere belangstellenden, In de afgelopen weken heeft onze werkgroep SPODO (spo lees verder »»
2e Stil asfalt ? voor en nadelen. 3e Afsluiting Guisweg ? ook op zoek naar een goede oplossing voor fietsverkeer.
lees verder »»Voorgaande gedetailleerde onderzoeken voor het ondertunnelen van de Guisweg ter hoogte van de spoorwegovergang hebben aangetoond dat dit zowel t lees verder »»
Uiteraard is één van de onderwerpen waar wij veel aandacht aan besteden het onderzoek andere oplossingen te vinden voor alle gelij lees verder »»
Wij hebben metingen gedaan bij genoemde kruising van het verkeer op woensdag 13 augustus 2014 van 16.00 uur tot 17.20 uur. Daarbij hebben wij st lees verder »»
Velen van u hebben inmiddels de brief dd. 13 augustus 2014 van de Provincie NH en Delegatieoverleg BOR Regionet ontvangen. In deze brief wordt a lees verder »»
De werkgroep Spodo gaat u confronteren met de grootste infrastructurele opgave met betrekking tot het spoor voor Zaanstad in de komende 10 jaren lees verder »»
De gemeente heeft een kostbare studie gemaakt om te komen tot een volledige ondertunneling van het Prins Bernhardplein. Een kritische kanttekeni lees verder »»
Op woensdag 30 oktober 2013 is besloten de projectgroep SPODO (Spoorse Doorsnijding) te vormen onder de paraplu van Hart voor Stad.
lees verder »»Hart voor Stad heeft op 10 april 2013 een gesprek gehad met wethouder Dennis Straat en de heer De Niet met als hoofdthema de spoorse doorsnijdin lees verder »»
Onlangs werden wij geconfronteerd met het samenvallen van twee infrastructuur plannen die grote invloed hebben op de leefbaarheid voor de bewone lees verder »»
Wethouder Dennis Straat voorziet dat er een mooi pakket voor Zaanstad aankomt in het kielzog van een verbindig tussen de A8 en A9. Er is dan een lees verder »»
Na de blunder met een logootje van 3,5 ton waarbij alle medeklinkers uit Zaanstad vielen, thans 1,5 miljoen om de volledige naam van de gemeente lees verder »»
De gemeenteraad raad werd tijdens het Zaanstadberaad van 9 juni 2011 gevraagd een zienswijze te geven op de door B&W voorgenomen vervolgstap lees verder »»
Oktober 2010 schreef Hart voor Stad een brief aan wethouder Straat over de Spoorse Doorsnijding.
lees verder »»Op 4 februari 2010 vond een presentatie in de gemeenteraad plaats waarbij onze gemeente werd opgeroepen op korte termijn oplossingen uit te werk lees verder »»
In het archief van de vereniging HvS treffen wij een krantenartikel aan uit 1997. Hierin staan de plannen voor een ondergronds station in Zaanda lees verder »»